Programok
Manótorna
Zenebölcsi
Manótorna
A Manótorna keretében a 1-4 éves gyermekek testi- és mozgásfejlesztése útján elősegítjük egészséges személyiségfejlődésüket.
Fejlődik természetes mozgásuk: a nagymozgások, járás, futás, támasz, ugrás stb. Megismerik a gimnasztika alapjait játékos dalok, versikék és mondókák segítségével.
A mozgás pozitív hatással van a testi képességük, a testi erejük, gyorsaságuk és állóképességük fejlődésére. Az örömmel végzett gyakorlatok és játékok elősegítik helyes testtartásuk, szép mozgásuk kialakulását.
A Manótorna a mozgáskultúra fejlesztése mellett segíti a térben és időben való tájékozódást, koordinációt, a helyzetfelismerést, a döntést, valamint fejleszti az alkalmazkodás képességét is. Személyiségtulajdonságaik alakulnak és erősödnek: bátorság, fegyelmezettség, kitartás, egymás segítése, együttműködés, stb.
A Manótorna foglalkozásai mindig témához kötöttek (pl.: évszakok, ünnepek, színek, állatok, stb.), így a mozgás megszerettetésével párhuzamosan – játékos formában – komplex programon vesznek részt, melyen előtérben a játékos testnevelés, a torna áll.
Zenebölcsi
A ZENEBÖLCSI varázslata, a képzelet és a mese világába repíti a gyermekeket.
Ebben a bűvöletben szinte észrevétlenül fejlődnek képességei, mind saját személyét, mind a csoport egészét tekintve.
A gyermekek egyéni adottságaiktól, fejlődési sajátosságaiktól függően sokoldalúan fejlődnek. Sokoldalú fejlődésüket sokféle tevékenység segíti elő. Ilyen tevékenység a zenei nevelés. Ez egy komplex, összetett “módszer” a fejlesztésre. Minél kisebb a gyermek, annál inkább hatékonyabb, hiszen az érzelmeken keresztül hat, s minél kisebb a gyermek, annál inkább az érzelmei irányítják.
A zenei nevelés komplexitása abban tükröződik, hogy hat:
- az érzelmeire,
- az értelmére, gondolkodására,
- az emlékezetére,
- a képzeletére,
- a figyelmére, a türelmére,
- a feladat- és szabálytudatára,
- a beszédfejlődésére,
- a társas kapcsolataira,
- a testi fejlődésére, koordinált mozgására,
- a ritmusérzékére, hallására.
Az említett képességek megfelelő szintű fejlettsége szükséges az iskolaérettséghez, és a gyermek mindennapjainak teljességéhez.
Minden dal egy sajátos mesevilág, melyben a gyermek a mese főszereplője is lehet, de mindenképpen hozzájárul a történet alakulásához. Ebben a csodálatos világban elérhető mindezen képességek észrevétlen fejlődése, hiszen önként és vidáman vesznek részt a zenebölcsis foglalkozásokon.
A “zenevilág varázslója”: Hegedűsné Duics Diána /óvónő, zenebölcsi vezető/